مقالات

راهنمای نصب سبد جا ادویه ای ریل کف

راهنمای نصب سبد جا ادویه ای ریل کف

این راهنمای نصب سبد جا ادویه ای مخصوص سبد های ریل کف آدلان است. برای انواع سبد های جا ادویه ای دو طبقه ای که در یونیت های 15، 20 و 25 سانتی متر به بازار عرضه شده اند. کاربرد این سبد های ریلی محدود به جا ادویه ای نبوده و می توانید از آن ها برای قرار دادن انواع بطری و شیشه های مواد غذایی استفاده کنید. این سبد ها برای کابینت های کم عرض که معمولا به علت وجود پرتی هایی در ساخت کابینت های آشپزخانه به وجود می آیند کاملا مناسب است. از طرفی اگر این کابینت در کنار کابینت زیر سینک ظرفشویی باشد می توانید از آن برای قرار دادن مواد شوینده خود استفاده کنید. اما قبل از خرید لازم است با نحوه ی نصب آن کاملا آشنا شوید.

راهنمای نصب سبد جا ادویه ای ریل کف

1- یونیت کابینت شما چقدر است؟

قبل از انتخاب، خرید و نصب سبد ها ابتدا به یونیت کابینت محل نصب دقت کنید. شرکت آدلان برای نصب این سبد های ریلی کابینت هایی با عرض 15 سانتی متر، 20 و 25 سانتی متر در نظر گرفته است. بنابراین پیش از انتخاب مدل مورد نظر، عرض کابینت آشپزخانه خود را اندازه گیری کنید. عرض کابینت را می توانید با اندازه گیری فاصله ی بین دو دیواره کابینت به دست آورید. عمق یونیت کابینت نیز بهتر است اندازه ای معادل 55 سانتی متر باشد. این اندازه نباید کمتر از حداقل 53 سانتی متر در نظر گرفته شود. با توجه به کاربردی که برای نصب سبد جا ادویه ای در نظر گرفته اید ارتفاع کابینت محل نصب نیز می تواند متفاوت باشد. این در حالی است که پیشنهاد می کنیم حداقل ارتفاع کابینت برای نصب سبد 73 سانتی متر در نظر گرفته شود. توجه کنید که ابعاد پیشنهادی و ضروری در نصب این سه مدل جا ادویه ای بدون محاسبه هرگونه مانع در داخل کابینت محاسبه شده است. اگر از قسمت بالایی کابینت لبه ای وجود دارد یا در عمق کابینت لوله کشی و موانعی غیر قابل جابجایی وجود داشته، حتما با در نظر گرفتن آن ها سبد را خریداری کنید.

یونیت پیشنهادی برای نصب سبد های جا ادویه ای ریل کف آدلان:

عرض یونیت: 15، 20 یا 25 سانتی متر ( نسبت به مدل سبد )
ارتفاع یونیت: 50 سانتی متر
عمق یونیت: 55 سانتی متر

مدل این سبد جا ادویه ای با عرض یونیت 15 سانتی متر: سبد جاادویه ای مدل A 351

مدل این سبد جا ادویه ای با عرض یونیت 20 سانتی متر: جای ادویه استیل ریلی مدل A 352

مدل این سبد جا ادویه ای با عرض یونیت 25 سانتی متر: سبد ریلی جا ادویه ای مدل A 353

یونیت کابینت شما چقدر است؟

2- قبل از نصب سبد جا ادویه ای آن را از شاسی جدا کنید!

اولین مرحله در نصب سبد جا ادویه ای ریل کف آدلان جدا کردن سبد از شاسی آن است.

سبد را از شاسی جدا کنید

3- فاصله ی شاسی از دو طرف یکسان باشد

قبل از قرار دادن شاسی داخل کابینت، عرض کابینت و شاسی را جداگانه اندازه گیری کنید. میانه ی شاسی را دقیقا روی نقطه وسط عرض کابینت قرار دهید. این کار برای برابری فاصله ی شاسی از هر دو دیواره ی کابینت است.

یکسان بودن فاصله ی شاسی از دو طرف

4- اتصال ریل ها به کف کابینت

جلوی شاسی را مماس با لبه ی جلویی کابینت قرار دهید. بدون جابجا شدن ریل ها، شاسی را به سمت خارجی کابینت بکشید. با نمایان شدن ریل ها در قسمت پشتی شاسی، چهار پیچ را در محل های مشخص شده روی ریل ها متصل کنید. این چهار پیچ سبب محکم نگه داشته شدن شاسی از قسمت پشتی خواهند شد.

اتصال ریل ها به کف کابینت

5-فیکس کردن شاسی در نصب سبد جا ادویه ای

مرحله ی بعدی در نصب سبد جا ادویه ای اتصال کامل ریل ها به کف کابینت است. برای این کار لازم است شاسی را تا جایی که محل پیچ های جلویی  سبد جا ادویه ای مشخص شود به بیرون بکشید. سپس با چهار پیچ ریل ها را از قسمت جلویی به کف کابینت متصل کنید.

فیکس کردن شاسی در نصب سبد جا ادویه ای

6- اتصال شاسی به درب کابینت

مرحله ششم در نصب سبد دو طبقه و ریل کف آدلان، اتصال شاسی به درب کابینت است. از مزیت این نوع سبد های ریلی در قابلیت اتصال آن ها به درب کابینت است. این قابلیت برای جابجایی آسان سبد داخل کابینت و دسترسی آسان به مواد داخل طبقات سبد در نظر گرفته شده است. عرض درب کابینت را اندازه گیری کنید. وسط عرض درب را مشخص کرده و آن را مماس با قسمت میانی جلوی شاسی قرار دهید. این کار به منظور قرار گرفتن دقیق سبد در وسط درب کابینت است. سپس به وسیله ی چهار پیچ خودکار، شاسی را در محل سوراخ های روی شاخک به درب کابینت متصل کنید.

اتصال شاسی به درب کابینت

7- امکان ریگلاژ پس از نصب سبد جا ادویه ای

در صورتی که پس از نصب سبد و بستن درب کابینت متوجه عدم متقارن بودن درب کابینت و کمد آن با سبد شدید می توانید با استفاده از چهار عدد پیچ ریگلاژی که روی شاخک جلویی شاسی تعبیه شده درب کابینت را ریگلاژ کنید.

امکان ریگلاژ پس از نصب سبد جا ادویه ای

8- سبد را به درب کابینت متصل کنید

سبد را روی شاسی قرار داده و آن را در جای خود محکم کنید. دو عدد یراق در بسته بندی محصول قرار گرفته است. به وسیله ی دو یراق گفته شده، سبد را از روی دو ستون جلویی به درب کابینت متصل کنید

به این ترتیب نصب سبد جای ادویه ای ریل کف آدلان به پایان رسیده و آماده ی استفاده خواهد بود.

متصل کردن سبد به درب کابینت

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.