مقالات

چطور آبچکان سینک ظرفشویی خود را انتخاب کنیم؟

آبچکان سینک ظرفشویی

پخت غذا روی اجاق گاز، شستن ظروف در سینک ظرفشویی و بر طرف کردن ضروری ترین نیاز های خانواده همگی در آشپزخانه صورت می گیرد. شاید از سینک و اجاق و یخچال بتوان به عنوان تجهیزات اصلی نام برد اما همزمان وجود یک ست قابلمه برای پخت غذا یا آبچکان برای خشک کردن ظروف شسته شده را نمی توان در نظر نگرفت. شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما زمانی که به مرحله خرید و ثبت سفارش می رسیم اوضاع کمی پیچیده تر از آن چه فکر می کردیم می شود. «یعنی چه آبچکانی بخرم؟» یا «سایز قابلمه ها به صورتی هست که شعله های اجاق آن ها را پوشش دهند؟» از سوالاتی که احتمالا بسیاری از ما هنگام خرید با آن ها روبرو شده ایم.

اگر شما هم در مرحله ی انتخاب آبچکانی برای سینک ظرفشویی آشپزخانه خود هستید پس ادامه متن را از دست ندهید. همراه ما قدم به قدم مراحل انتخاب، خرید و ثبت آبچکانی متناسب با سینک ظرفشویی را انجام دهید.

آبچکان سینک ظرفشویی

سوال اول

« آبچکان رومیزی، داخل کابینت یا آویز؟»

مهم این است که بدانید دقیقا چه آبچکانی می خواهید؟ اگر فضای کافی برای نصب آبچکان داخل کابینت دارید پس بهتر است اولویت را به خرید آن ها دهید. آبچکان های داخل کابینتی معمولا داخل کابینتی که بالای سینک ظرفشویی قرار دارد نصب می شوند. برای انتخاب سایز بندی آبچکان های داخل کابینتی باید بدانید که یونیت کابینت چیست؟ هدف اصلی از نصب آبچکان های داخل کابینتی بالای سینک به دلیل راحتی در دسترسی سریع به سبد هنگام شست و شوی ظروف و البته جلوگیری از خیس شدن سطح کابینت های زمینی به دلیل چکیدن آب ظروف شسته شده است. مدل های جدیدی از آبچکان های داخل کابینتی مانند آبچکان کابینت ام دی اف مدل 1004 یونیت 80 سانت به بازار عرضه شده اند که در کف سبد، سینی کشویی طراحی شده است. وجود این سینی سبب جمع شدن آب ظروف شسته شده می شود. به این ترتیب امکان نصب سبد آبچکان داخل کابینتی غیر از کابینت بالای سینک ظرفشویی امکان پذیر خواهد بود.

آبچکان سینک ظرفشویی

اگر فضایی برای نصب آبچکان داخل کابینت ندارید نسبت به فضایی که در اختیار دارید از آبچکان های رومیزی یا آویز استفاده کنید. برتری آبچکان های رومیزی نسبت به آبچکان های آویز در قابلیت جابجایی آبچکان و قرار دادن آن در هر فضایی است که در نظر دارید. اما از طرفی آبچکان آویز کابینت فضای بی کاربردی مثل فاصله ی بین کابینت زمینی و دیواری آشپزخانه را بهینه می کنند.

آبچکان سینک ظرفشویی

سوال دوم

« کابینت آشپزخانه ام دی اف است یا فلزی؟ »

بسیار پیش آمده که مشتریان به اشتباه آبچکان مخصوص کابینت های ام دی اف را برای کابینت فلزی آشپزخانه ی خود خریداری می کنند یا برعکس! نکته ای که هنگام خرید آبچکان های داخل کابینتی به آن باید توجه کافی داشته باشید جنس کابینت است. نحوه ی نصب آبچکان ها با هم متفاوت بوده به صورتی که نصب آبچکان های مخصوص کابینت ام دی اف با پایه های نگهدارنده و نصب آبچکان های کابینت فلزی به بدنه ی کابینت مستقیم و بدون نیاز به رابط انجام می گیرد.

آبچکان سینک ظرفشویی

سوال سوم

« سایز سینک ظرفشویی و تناسب آن با سایز آبچکان »

قدم سوم و البته یکی از مهم ترین مسائلی که هنگام خرید آبچکان داخل کابینتی باید به آن توجه کافی داشته باشید ابعاد سینک ظرفشویی است. تناسب سایز آبچکان با ابعاد سینک ظرفشویی بسیار ضروری و مهم است؛ همانطور که پیش تر هم گفتیم معمولا آبچکان های داخل کابینتی بالای سینک ظرفشویی نصب می شوند. بنابراین هنگام نصب باید کاملا متقارن با سینک قرار بگیرند. مخصوصا اگر از آبچکان های بدون سینی استفاده کنید اهمیت این مساله چندین برابر می شود. بنابراین ابتدا سینک ظرفشویی آشپزخانه خود را اندازه گیری کنید. نکته ی اصلی در این اندازه گیری در نظر گرفتن طول سینک است. آبچکان های داخل کابینتی معمولا در یونیت های 80، 90، 100 و بعضی مدل ها در یونیت 120 سانتی متر به بازار عرضه شده اند. طول یونیت آبچکان باید کوچکتر یا هم اندازه طول سینک ظرفشویی باشد.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب سینک ظرفشویی می توانید مقاله چگونه بهترین سینک ظرفشویی را برای آشپزخانه انتخاب کنیم؟ را مطالعه کنید.

با پاسخ به این سه سوال اساسی بخش مهمی از راه خرید مناسب ترین آبچکان برای سینک ظرفشویی آشپزخانه خود را گذرانده اید. حال می توانید متناسب با بودجه و سلیقه ی خود آبچکان را خریداری کنید!

آبچکان سینک ظرفشویی

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “چطور آبچکان سینک ظرفشویی خود را انتخاب کنیم؟

  1. نجمه جهرمی گفت:

    خیلی مقاله کاربردی و مفیدی بود. ممنون از سایت خوبتون

  2. فرید فریدونی گفت:

    یه هفته ای بود دنبال سینک بودم ولی نمیدونستم چطوری باید انتخاب کنم و بخرم. این مقاله خیلی مفید بود ممنونم و اینکه به راحتی آبچکان دیواری آشپزخونم هم از شما خریدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.