مقالات

4 دلیل برای خرید تجهیزات آویز آشپزخانه

تجهیزات آویز

بدون شک در منزلی با متراژ کم آشپزخانه کوچکی خواهیم داشت که چیدمان و دکوراسیون آن نیازمند دقت فراوان است. در این زمینه تجهیزات متنوع و زیبایی در بازار وجود دارد. هر کدبانو با توجه به میزان بودجه ای که در نظر گرفته آنچه می پسندد را انتخاب خواهد کرد. یکی از ترفندهای جالب و کاربردی برای استفاده بهینه از فضا، به کار بردن لوازمی مانند انواع تجهیزات آویز آشپزخانه است. این لوازم را در کلیه ی فضاهای کم کاربرد یا اصطلاحا پرتی می توان قرار داد. در ادامه به مزایای استفاده از این اکسسوری ها در آشپزخانه ایرانی می پردازیم.

مزایای استفاده از تجهیزات آویز

تجهیزات آویز به اکسسوری هایی گفته می شود که در فضای خارجی آشپزخانه قرار می گیرند. این تجهیزات شامل جای قاشق و چنگال آویز، آبچکان آویز کابینت، جا اسکاچی، سبد کنج آویز و غیره می شوند. برای آویزان کردن آن ها با توجه به فضای موجود در آشپزخانه (طول دیوار) به یک لوله ی 100 یا 150 سانتی متری نیاز داریم. کافیست این لوله را به دیوار متصل کرده و کالاهای خریداری شده را از آن آویزان کنیم.

تجهیزات آویز

استفاده ی کاربردی از دیوارهای آشپزخانه با کمک تجهیزات آویز

از مهمترین دلایل محبوبیت تجهیزات آویز آشپزخانه در میان طراحان و خریداران امکان نصب آن ها بر روی دیوارهای بدون کاربرد است. به عنوان مثال در کلیه ی آشپزخانه ها فاصله ای معمولا 60 سانتی متری میان کابینت های دیواری (بالا) و زمینی (پایین) وجود دارد. این دیوار را اغلب با سنگ آنتیک یا موارد مشابه آن پوشش می دهند که بدون شک در زیبایی دکوراسیون تاثیر گذار خواهد بود. اما در رابطه با آشپزخانه کوچک موضوع کاملا متفاوت است. زیرا اغلب با محدودیت فضا مواجه هستیم و بدون شک استفاده ی کاربردی را بر تزیینات ترجیح خواهیم داد. به همین منظور خرید لوازم آویز یک گزینه ی مناسب است.

تجهیزات آویز

قیمت ارزان تجهیزات آویز

آنچه در خرید بر روی تصمیمات ما تاثیر مستقیم می گذارد، قیمت یک کالا است. اینکه بتوان با صرف کمترین هزینه تغییرات جالبی در چیدمان آشپزخانه خود ایجاد کنیم بدون شک ما را خوشنود خواهد کرد. تجهیزات آویز از اکسسوری های ارزان قیمت موجود در بازار هستند که ما را به این مقصود می رسانند. پس اگر تصمیم دارید که برای مناسبت هایی مانند عید نوروز با کمترین بودجه به دکوراسیون آشپزخانه جلوه ای تازه بدهید این کالاها را به خاطر داشته باشید.

تجهیزات آویزتجهیزات آویزتجهیزات آویز

تنوع موجود در تجهیزات آویز

یکی از مزایای قابل توجه سبدهای آویز می توان به تنوع بالای آن ها اشاره کرد. اینکه تقریبا اکثر لوازم مورد نیاز در کارهای روزانه ی هر کاربر به صورت آویز وجود دارد به ما در انتخاب، گزینه های بیشتری خواهد داد. زیرا این گروه شامل کالاهای فراوانی از جمله جا سینی آویز، جا ادویه ای آویز و جا کفگیر آویز می شود که خرید هریک از آن ها باعث دسترسی آسان به وسایل ضروری و مورد استفاده ما خواهد شد.

تجهیزات آویزتجهیزات آویزتجهیزات آویزتجهیزات آویز

تجهیزات آویز و زمان نصب آن ها

از آنجا که اکثر لوازم مربوط به کابینت آشپزخانه نیاز به مکان از پیش تعیین شده دارند، برای نصب آن ها باید در هنگام ساخت کابینت تصمیم گیری شود. به عنوان مثال کابینت یا یونیت محل نصب برخی از مدل های سوپر مارکت کابینت آشپزخانه یا آبچکان داخل کابینت را همزمان با طراحی دکوراسیون داخلی مشخص می کنند. در نتیجه مکان قرار گیری این سبدها ثابت و غیر قابل تغییر است. اما لوازم آویز را بدون نیاز به مکان قبلی حتی پس از ساخت کابینت نیز می توان خریداری کرد.

تجهیزات آویز

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.